English Language Teachers’ job description

Summary

Peole working in Esol teach ‘English as a second language’ in schools and community centres in the UK, but often also abroad. These individuals often work with minority communities in the UK or with local communities in foreign countries where there is a market for English teachers. Many do the latter while taking gap years from study
The required qualification for teaching Esol in the UK is a certificated course. However, many individuals continue to further education and aim for a Masters degree or diploma. In order to be able to teach in England and Wales, candidates must possess a postgraduate certificate in education (PGCE). A number of Esol teachers do not speak English as their first language, but are teachers in state schools who specialise in teaching English
This position typically pays between £۱۱,۰۰۰ and £۳۶,۰۰۰ and job holders can expect bonuses of between £۵۰ and £۲,۵۰۰ from some employers. The job is attractive as it allows the employee the freedom to travel.

Description

Teachers of English to speakers of other languages (ESOL) are required to help people that speak other language to learn English language. They are responsible for teaching reading, writing, listening, and speaking skills to their students. They use various classroom activities and teaching methods to help learners with English language exams at different levels.

ESOL teachers usually perform many of the following tasks:
• Ensuring suitable learning resources to their students.
• Monitoring progresses.
• Preparing lessons.
• Working with individual students.
• Analysing language abilities.

Skills

• Having interpersonal abilities.
• Being organised.
• Having problem solving skills.
• Having good written and spoken communication abilities.
• Being creative.
• Being able to deal with students from different backgrounds.
• Having classroom management skills.
• Being patient and tolerant.
• Being able to motivate others.
• Having strong interest in multicultural issues.

Education

ESOL jobs in private schools do not require specific academic qualifications, but it is recommended to have a training scheme related to initial assessment of personal English language knowledge and skills. Courses offered in the public sector require English language Level 3 as a minimum. People who want to work in Higher Education will need a postgraduate degree and relevant working, teaching, and researching experience.

Candidates who want to teach English as a Foreign Language in the private sector need to have the Trinity College London Certificate in Teaching English to Speakers of Other Languages or The Cambridge Certificate in English Language Teaching to Adults. The Diploma in Teaching English (ESOL) in the Lifelong Learning Sector (DTLLS ESOL) is a suitable option for some applicants because it combines two types of qualifications.

منشور اخلاقی اساتید آکادمی زبان های خارجی اندیشه شایان:                                      

  • اساتید آکادمی، عاشق شغل شریف معلّمی و به ویژه تدریس زبان خارجی هستند.
  • اساتید آکادمی، اندیشه، گفتار و کردار نیکی در کلاس ها و محیط آموزشی دارند.
  • شیوه تدریس اساتید آکادمی، ضمن برخورداری از استانداردهای لازم، جذّاب بوده و توجه زبان آموزان را جلب می نماید بطوریکه گذشت زمان را احساس نمی کنند.
  • اساتید آکادمی، زبان آموزان کم حرف را به بیشتر صحبت کردن و زبان آموزان پرحرف را به کمتر حرف زدن تشویق می کنند و میان فعالیت آن ها در کلاس تعادل بر قرار می کنند.
  • اساتید آکادمی، اسامی زبان آموزان و یاد و خاطره آنها را به خاطر می سپارند.
  • اساتید آکادمی، از یادگیری صحیح زبان آموزان خود در پایان تدریس اطمینان حاصل می کنند.
  • اساتید آکادمی، تکالیفی مفید و مختصر و در راستای یادگیری بیشتر برای زبان آموزان خود تعیین می کنند.
  • اساتید آکادمی، بیشتر وقت کلاس را برای صحبت کردن به زبان آموزان اختصاص می دهند و صحبت های خود را در حد تدریس نکات لازم و راهنمایی در موقعیت های مناسب محدود می کنند.
  • اساتید آکادمی، آگاهی متعارفی از دیگر رشته ها و حوزه های دانش و فناوری دارند.
  • اساتید آکادمی، اصل ایجاد تنوع در تدریس را رعایت کرده و آموزش خود را از حالت یکنواخت خارج می کنند.
  • اساتید آکادمی، درس های تعیین شده در کلاس را معمولاً در زمان پیش بینی شده تمام کرده و به زبان آموزان اجازه نگرانی درباره درس های باقی مانده را نمی دهند.
  • اساتید آکادمی، شأن یا پرستیژ معلمی را همواره حفظ می کنند؛ زیرا که می دانند زبان آموزان دوست دارند زبان خارجی را از کسی بیاموزند که مایه افتخار آن ها و محیط آموزشی باشد.
  • به نام خداوند نعمت بخشنده و رحم گستر
  •  
  • ای پیامبر! قرآن را به نام آفریدگار-پروردگارت بخوان؛ به نام خدایی که تمام موجودات را خلق فرمود!
  • همان خدایی که انسان را از خون لخته شده خلق فرمود!
  • بخوان و بدان که آفریدگار تو یگانه صاحب کرامات و معجزات است!
  • خداوند همان ذات اقدسی است که دانش و فرهنگ را بوسیله قلم و علم کتابت به انسان الهام و تعلیم فرمود!
  • و آنچه را که انسان نمی دانست به او یاد داد!
  •  
  • بار الها بر محمّد و خاندان پاکش درود و رحمت بفرست!
  •  
  • سلام و سپاس از حضور گرم و صمیمانه شما
  • و
  •  عرض خیر مقدم خدمت تمامی اساتید گرامی و تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم
  •  
  • من معلم هستم
  • حرفه ام هست رسالات نبی
  • شغل من پرورش گل باشد       گل و ریحان غنچه های کوچک
  • مریم و نرگس و شب بو           یاس و شبنم رزخوشبو
  • همه شاگردانم گل هستند      نوگلانم همه سوگل هستند
  • من معلم هستم….و   به خود می بالم
  • چون که روشنگر راهی باشم….که بود راهنمای گلها
  • چون که شمعم به رهی طولانی…..از برای آنها
  • من به خود می بالم و بود زمزمه ام در همه حال:
  • تا کنون چند نفر را بده ام راهنما؟
  • یا که اصلاُ هنرم چیست؟چه توانم کردن تا که بهتر باشم ؟
  • یا چه باید بکنم در ره علم و هنر؟
  • یا که من در ره انجام هدف از برای باغبانی کردن :
  • با چه تدبیر توانم گل رز را بهتر از قبل شکوفا کردن ؟
  • با چه ترفند و هنر می توانم به شقایق ذوق و انگیزه دهم؟
  • من به یاس و نرگس چه بگویم که توانمند شوند در هنرمندی و علم آموزی؟
  • راز خوشبختی را با کدامین واژه به همه گلهایم خوب تفهیم کنم ؟
  • من دعایم این است بر سر سجاده :
  • مهربانا:ما را از برای باغی که امانت باشد نزدمان هر ساله
  • رهنما باش خودت      بینشی ده سرشار
  • دانشی ده بسیار      هنری افزون تر
  • صبر ایوب نبی          تو به ما هدیه نما
  • قلبمان کن پرنور      سینه هامان پرشور
  • دیده ای بینا ده       تو به ما ای دادار
  • تا که در حفظ امانت هامان
  • شاد و پیروز شویم
  • در ره پرورش گلهامان
  • باغبانی باشیم     پرتلاش و پرشور       سخت کوش و مسرور      با صفا و پر شور
  • ای خدا گلهامان      همه محتاج تواند       همه را با لطفت    در پناه مهرت   سبز و پیروز بدار
  •  
  • می توان در سایه آموختن                           گنج عشق  جاودان اندوختن
  • اول از استاد، یاد آموختیم                           پس، سویدای سواد  آموختیم
  • از پدر گر قالب تن یافتیم                              از معلم جان روشن   یافتیم
  • ای معلم چون کنم توصیف تو                      چون خدا مشکل توان تعریف تو
  • ای تو کشتی نجات روح ما                          ای به طوفان جهالت نوح  ما
  • یک پدر بخشنده آب و گل است                    یک پدر روشنگر جان و دل است
  • لیک اگر پرسی کدامین برترین                     آنکه دین آموزد و علم  یقین
  •  
  • استاد حسین شهریار
  •  
  • اى تو مرا نادره آموزگار،
  •  افسر زرین به سر روزگار،
  • روشنى جان من از جان توست
  •  خنده من از لب خندان توست
  •  
  • T is for talented that you surely are
    e is for explaining so patiently
    A is for the ability to make the class fun
    C is for correcting us when we were wrong
    H is for helping us in every way
    e is for encouraging us to do our best
    R is for rare, there is only one of you!
    So thank you special teacher; we think you’re great too!
  •  
  • My TeacherThank you, my teacher, for being there
    At times when skies were gray

    Thank you, my teacher, for lending an ear
    When I had things to say
    You showered love on me lavishly
    When no one seemed to care
    You brought me joys untold
    To fill my heart with moments of gold
    I would have felt isolated and lonely
    If you had not been there
    I lack the words to let you know
    How much you mean to me,
    But I will profusely thank God for you
    Until the eternity.

نظرات